HUMUS

 

HUMUS

Humus este felul de mancare pe care il pregatesc la fiecare inceput de post. Ne place foarte mult, este consistent si face mai usor trecerea la perioada de post care urmeaza. Se prepara din naut si este mai usor tolerat decat fasolea, de exemplu, care chiar daca ne place foarte mult, creeaza acel disconfort digestiv.

RETETA

pt 4 persoane

3 cutii de naut (aprox. 10 ron)

1.-2 linguri de tahini (aprox. 25 ron)

1 lingura ulei de masline

2-3 linguri de ulei de floarea-soarelui

zeama de la o lamaie (aprox. 1 ron)

sare, boia dulce

NAUT

Optez pentru aceasta varianta, de a folosi conserve, deoarece pregatirea nautului uscat dureaza foarte mult. Hidratare vreo 12 ore, fierbere la foc mic alte cateva ore…

Urmarindu-l ani de zile pe Jamie Oliver (adeptul mancarii gatite), mi-a ramas in minte stilul lui extraordinar de a pregati feluri rapide de mancare. El se foloseste foarte mult de semireparate (conserve, legume congelate)! Ca la ei au alta calitate, este alta poveste!

TAHINI

Tahini este o pasta din seminte de susan, cu o consistenta usor fluida, trebuie amestecata inainte de folosire. O cutie ajunge pentru pregatirea mai multor portii de humus. Este foarte buna si pentru salata de vinete care se pregateste in mod asemanator, doar ca la final rad 1-2 catei de usturoi. Doamne, am mancat in Emirate o salata Baba Ganoush fabuloasa! Salata de vinete era asezonata cu nuci si ardei copti!! Imi promit ca o sa fac curand!!

ULEI

Folosesc ulei de floarea-soarelui pentru o consistenta pufoasa, aerata. Humusul pregatit doar cu ulei de masline este mai amarui si nu are aceeasi consistenta.

PREPARARE

timp : 10 min.

Se pun toate ingredientele la blender. Se verifica consistenta dupa preferinte. Se aseaza compozitia intr-un bol iar deasupra se pune ulei de masline si se presara boia.

Se serveste cu lipii. In lumea araba,  se serveste alaturi de multe feluri de salata si muraturi.

Pentru ca suntem niste norocosi si avem rosii de gradina congelate, pe care nu le-am dezghetat de tot ca sa nu devina prea moi (parca era o granita !), am pus patrunjel si salata verde tocate si am asezonat salata cu zeama de lamaie si putin ulei de masline.  Sfecla rosie este perfecta pentru perioada asta de post, asa ca am facut o salata cu hrean si ceai de chimen. O nebunie!! Cei care nu agreeaza sfecla rosie, pot opta pentru alte feluri de muraturi(castraveti, gogosari).

TIPSURI

Rosiile de gradina- taiate in bucati mari, pot fi tinute la congelator, isi pastreaza foarte bine aroma si pot fi folosite la supe, paste sau salate. Sunt bune si cele din conserve, dar nu se compara cu cele congelate!!

Sfecla rosie – cumpar intotdeauna bucati mici, le fierb in coaja ( am incercat si varianta la cuptor, dar nu este satisfacatoare), le tai fasii sau cubulete si le asezonez cu dresingul pregatit inante si hreanul ras (cumparat de la supermarket)

Dresing -ceai de chimen, sare, otet si zahar dupa gust.